Nauczanie i duchowy wzrost Wprowadzenie ...
Perry G. Downs, Ph. D., jest profesorem edukacji chrześcijańskiej w Trinity Evangelical Dwinity School w Deerfield (Illinois, USA). Czym jest dojrzałość duchowa?Jak możemy pomóc innym w jej osiągnięciu?Na te dwa podstawowe pytania autor daje odpowiedź z punktu widzenia teologii, psychologii rozwojowej i teorii nauczania. Wymienione dziedziny wnoszą istotny wkład w stworzenie integralnego spojrzenia na proces nauczania: Teologia: Co mówi nam natura Boga o nauczaniu prowadzącym do duchowej dojrzałości?Psychologia: Jak natura człowieka i jego rozwój wpływają na proces duchowego wzrostu?Teoria nauczania: Jak wygląda proces nauczania i uczenia się zmierzający do dojrzałości?Książka ta pomoże ci ukształtować taką filozofię edukacji chrześcijańskiej, która będzie miała zastosowanie w wielu różnorodnych dziedzinach twojej pracy. Data wydania: 1997Format: 145 x 205 mm.Oprawa: miękkaLiczba stron: 246ISBN: 83-85646-76-0Autor: Perry G. Downs...
Książka przedstawia rozległe spojrzenie na nauczanie i uczenie się. Omawia popularne poglądy na nauczanie i opisuje chrześcijańską alternatywę. Przedstawia również model nauki oparty na biblijnej wizji człowieka. Autor podkreśla, że wiedza nie może być oddzielana od wartości i musi prowadzić do zaangażowania i służby. Pokazuje, w jaki sposób chrześcijańscy nauczyciele mogą na co dzień planować swój program nauczania. Przedstawia wiele propozycji i przykładów dla takich kwestii, jak atmosfera w klasie, dyscyplina i ocenianie uczniów.Książka jest skierowana do nauczycieli chrześcijan i osób przygotowujących się do tej pracy. Może być wykorzystana jako podręcznik w kursach edukacji lub jako przewodnik do dyskusji dla grup nauczycieli, na przykład w szkołach chrześcijańskich. SPIS TREŚCI Wstęp Charakter i cel nauki w szkole 8Trzy główne ośrodki chrześcijańskiego wychowania 9Promowanie wizji królestwa bożego 11Cele uczenia się i nauczania 14Realizacja celów: nauka o Indianach 17Szkoła jak...