Nauczyciel chrześcijanin
- 16,00 zł 9,90 zł
- szt.
- Producent: Pojednanie
- Waga: 0.4 kg
-
Dostępność:
Mało
Czas realizacji: 1 - 2 dni robocze
Książka przedstawia rozległe spojrzenie na nauczanie i uczenie się. Omawia popularne poglądy na nauczanie i opisuje chrześcijańską alternatywę. Przedstawia również model nauki oparty na biblijnej wizji człowieka.
Autor podkreśla, że wiedza nie może być oddzielana od wartości i musi prowadzić do zaangażowania i służby. Pokazuje, w jaki sposób chrześcijańscy nauczyciele mogą na co dzień planować swój program nauczania. Przedstawia wiele propozycji i przykładów dla takich kwestii, jak atmosfera w klasie, dyscyplina i ocenianie uczniów.
Książka jest skierowana do nauczycieli chrześcijan i osób przygotowujących się do tej pracy. Może być wykorzystana jako podręcznik w kursach edukacji lub jako przewodnik do dyskusji dla grup nauczycieli, na przykład w szkołach chrześcijańskich.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Charakter i cel nauki w szkole 8
Trzy główne ośrodki chrześcijańskiego wychowania 9
Promowanie wizji królestwa bożego 11
Cele uczenia się i nauczania 14
Realizacja celów: nauka o Indianach 17
Szkoła jako instytucja społeczna 19
Chrześcijańskie szkoły i związane z nimi społeczności 212. Nauczanie po chrześcijańsku 25
Metafory nauczania 26
Nauczanie jako kunszt religijny 28
Kapłańska służba nauczania 30
Osobiste cechy charakterystyczne chrześcijańskich nauczycieli 31
Atmosfera nauczania 33
Prowadzenie uczniów przez tworzenie struktury,
Odsłanianie treści i umożliwianie 36
Przykład chrześcijańskiego prowadzenia przez
Tworzenie struktury, odsłanianie treści i umożliwianie 38
Nauczanie odpowiedzialne i dla odpowiedzialności 403. Model uczenia się 44
Uczeń jako odpowiedzialny obraz boga 45
Inne sposoby patrzenia na uczniów oraz ich implikacje 49
Tło doświadczeń życiowych i poziomy rozwoju 50
Style uczenia się 53
Fazy uczenia się 56
Faza pierwsza: przygotowanie tła 57
Faza druga: przedstawienie treści 60
Faza trzecia: Reformulacja 61
Faza czwarta: transcendencja 63
Model sensownej nauki 654. Tworzenie struktury klasy 70
Nauczyciele i uczniowie jako członkowie
Społeczności uczenia się 72
Pokonywanie przeszkód wypływających z grzechu
W relacjach międzyosobowych 74
Dyscyplina dla naśladowania Chrystusa 75
Dyscyplina korekcyjna 77
Struktura dnia w szkole 80
Kierowanie środowiskiem klasy 81
Nauka w grupach 84
Wykorzystanie kącików nauki 85
Nauka personalizowana 86
Tworzenie struktury dla naśladowania Chrystusa 88
Autor: Van Brummelen Harro
Oprawa miękka
ISBN: 83-85646-44-2
Liczba stron: 190
Format: 155 x 222
Język: polski