Post - Boży dar dla człowieka

  • 32,00 zł 25,00 zł
  • szt.
  • Dodaj recenzję:
    • Producent: Dobry Skarbiec.pl
    • Waga: 0.25 kg
    • Dostępność: Jest
      Czas realizacji: 1 - 2 dni robocze
    • Autor: Piotr Fras
    • ISBN: 978-83-61131-21-2
    • Liczba stron: 144
    • Wymiary: 125 x 195 mm
    • Rok wydania: 2017

    Post z całokształtem przeżyć i doznań pozwala nam zajrzeć we własną duszę i serce. Świadomy post pozwala odrzucić zaślepiającą nas zasłonę potrzeb emocjonalnych i spojrzeć w nasze ego z innej perspektywy, nie ograniczonej emocjami, namiętnościami, myślami i troską o mienie, zdrowie, itp. Post pozwala zobaczyć, co naprawdę nam dolega na duszy. Człowiek jest psychosomatyczną całością, którą Biblia nazywa duszą (1 Mjż 2,7 [BG]). Chora dusza owocuje grzechem i prowadzi do choroby ciała. Post, w swym naprawczym mechanizmie,
    najpierw uwalnia z chorób fizycznych, które są owocem chorego ciała, po czym, co najważniejsze, sięga głębiej i wycina grzech, który jest owocem chorej duszy.

    Post – Boży dar dla człowieka jest jedną z najlepszych książekna temat postu, ponieważ ujmuje ten temat całościowo, nie tylko w aspekcie duchowym czy na poziomie duszy, ale także na poziomie fizycznego ciała, opisując procesy, zmiany i reakcje, które zachodzą w ludzkim ciele w czasie postu. Książka praktyczna, poparta wieloma przykładami i świadectwami, przyniesie pożytek zarówno początkującym jak i bardziej zaawansowanym adeptom postu i życia duchowego.

    Ireneusz Maliszewski, Wydawca

    O Autorze:

    Piotr Fras jest z wykształcenia teologiem. Ukończył Wyższą Szkołę Teologiczno – Humanistyczną w Podkowie Leśnej. Szczęśliwie żonaty. Ojciec trzech dorosłych synów. Dziadek dla czworga (na razie) wnucząt. Od trzydziestu lat praktykujący posty krótko- i długoterminowe, w rezultacie których został uzdrowiony z wielu dolegliwości i z radością dzieli się świadectwem Bożego działania.

    Fragment Wstępu
    Spory wokół nazwy
    Pokolenie ludzi, którzy przeżyli wojnę i czas powojennej biedy, ma negatywny stosunek do samych słów post i głodówka, które utożsamiają z niedożywieniem i brakami jedzenia. Z kolei ludzie z pewnych kręgów kulturowych i religijnych uważają za post wstrzymywanie się od jedzenia określonych potraw lub posiłków; np. w piątek jedzą rybę zamiast mięsa. W słowniku znacznej grupy ludzi istnieje termin postne jedzenie, za które uważa się jedzenie ubogie w pewne składniki lub pozbawione wystawności.
    Słowo głodówka, w odniesieniu do zaprzestania jedzenia, w bardzo niewielkim stopniu ujmuje istotę tego zjawiska. Głodówka dla lekarzy medycyny konwencjonalnej zaczyna się wtedy, kiedy organizm, po zużyciu własnych zapasów organicznych i wszelkiego rodzaju złogów chorobowych, zaczyna zużywać własne tkanki istotne dla życia i prawidłowej fizjologii. W medycynie konwencjonalnej funkcjonują takie terminy jak: dieta bezkaloryczna wodna, terapia dietą odciążająca, dieta korzystna fizjologicznie. Tylko w literaturze popularyzującej ten temat możemy przeczytać (nieścisły) opis głodówki leczniczej.
    Autorzy, w tym także lekarze, stosują ten termin, aby od razu trafić w sedno sprawy lub spopularyzować tę głodówkę.
    Rozróżnia się trzy podstawowe jej rodzaje:

    • głodówkę terapeutyczną (leczniczą);
    • głodówkę fizjologiczną, tzn. naturalne zaprzestanie jedzenia, spotykane w przyrodzie wśród zwierząt;
    • głodówkę religijną, którą nazywa się postem i rozumie jako wstrzemięźliwość w jedzeniu w celu duchowego rozwoju lub dokonania religijnego obrzędu.

    W encyklopedii [8] czytamy: „post – wstrzymanie się całkowite lub częściowe od jedzenia, zwłaszcza potraw mięsnych.”
    W tej książce chciałbym zwrócić uwagę na post, który jest dobrowolnym i całkowitym wstrzymaniem się od przyjmowania jakiegokolwiek pożywienia w celu zbliżenia się do Boga w modlitewnej prośbie w różnych intencjach (np. uwolnienia od choroby, demonów itd.). Dla mnie post tym różni się od głodówek, że zawsze jest w żywej relacji z Jezusem Chrystusem przez czytanie Biblii jako Słowa Bożego; połączony z modlitwą skierowaną do Boga – Ojca.

    Spis treści
    CZĘŚĆ I – Boży dar
    Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
    Spory wokół nazwy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
    Historia głodówek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12
    Dar do leczenia ciała . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
    Świadectwo osobiste wg Izajasza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
    Efekty leczenia głodem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19
    Głód przedłuża życie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23
    Długie życie Mojżesza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
    Poczęcie Salomona . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
    Dar do leczenia duszy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
    Świadectwo nowonarodzenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
    Posilający post Eliasza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35
    Służebne życie Anny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
    Post wypędzający demony . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
    Dar do służby . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
    Post Chrystusa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
    Pokutne posty Daniela . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47
    Służebny w postach apostoł Paweł . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51
    Post wstępem do misji pogan . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54
    Post uczniów Chrystusa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
    Słuszna sprawa musi być poprzedzona postem . . . . . 60
    Joel o postnej pokucie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62
    O postach w Biblii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
    Zamiast podsumowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67

    CZĘŚĆ II – Poradnik poszczącego
    Przeczytaj przed wejściem w post . . . . . . . . . . . 71
    Komu wolno pościć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71
    Wskazania fizyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75
    Wskazania duchowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77
    Jak pościć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
    Częstotliwość postów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
    Dzienniczek postu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83
    Gdzie pościć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
    Post bez przerywania pracy zawodowej . . . . . . . . . . . . 85
    Jak długo pościć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87
    Kiedy można przedłużyć post . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
    Nie na pokaz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90
    W jakim czasie i kiedy pościć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92
    Czas postu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
    Przygotowanie fizyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
    Przygotowanie duchowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
    Anatomia postu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102
    Dyskomfort postu – osłabienie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
    Strawa duchowa na czas postu i na cały rok . . . . . . . 111
    Pierwszy dzień . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113
    Następne dni . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115
    Ostatni dzień i wyjście z postu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118
    Kochana siostro, kochany bracie . . . . . . . . . 125
    Bibliografia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
    Wykaz skrótów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129
    O autorze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131
    Plan czytania Słowa Bożego . . . . . . . . . . . . . . . 133